tisdag 11 september 2007

Syns du, finns du

En vis kvinna sa en gång till mig att syns man inte, hörs man inte, hur bra mikrofon du än har. Efter många erfarenheter vid presentationer har jag upptäckt att det ligger så mycket bakom den klyschan. För att höras i ett mörkt rum behöver du inte bara en mikrofon utan även bra scenljus på dig så att du syns.

En individ, organisation eller grupp som syns ofta i positiva sammanhang blir ofta attraktiva. Det här är något som alla marknadsförare kan, men att synas ofta är det som viktigt. Att upprepa sitt budskap gör att personer har fler chanser att uppfatta budskapet.

Som Ordförande i föreningen i HHUS har man en plikt att synas utåt mot alla intressenter, både institutioner, studenter, andra studentföreningar, leverantörer, kunder, samarbetspartners och inte minst internt bland de aktiva. Det kan vara många att hålla reda på men det är något man lär sig efter ett tag. Det viktiga är att göra ett bra intryck från början på dessa intressenter.

Summan av kardemumman: Se till att synas för din studentförening. Hela tiden.

Inga kommentarer: